Monday, August 06, 2007

lembur nyuci


"Ma..tolong kalo cuci baju putih ini jangan dicampur dengan yg laen, meski warnanya sama putih".
Untung hati gi baek, langsung aja aku cuci (pake mesin sih :D ), abis selesai loh kog warnanya jadi agak ke krem gitu. Sbl yg punya baju ngeliat, itu baju aku rendam pake bleach sampe kelupaan sabtu baru dicuci.

Sabtunya aku bilang ke suami kalo filter dimesin cuci mesti ganti tapi spt biasa klo lagi ngutik-ngutik ikannya mana bisa denger suaraku yg melow.

Hari minggu tiba-tiba dia komplain ttg baju ama kaos putih nya yg warnanya gak cerah lagi.
Aku bilang, coba papa cuci sendiri ntar lihat hasilnya. Maksudku sih suruh nyoba 1 baju aja eh... dikeluarin semua kaos putih ama baju langsung dicuci.....tunggu...tunggu dan hasilnya....eng ing...eng....krem semua!!
Uhh...rasain kerja bakti nyuci baju sono, :D.
Akhirnya, karna kebetulan gak ada spare filter jadi mesti bersihin dulu sekalian mesin cucinya.
Sering-sering aja komplain pak ne, klo gak komplain gitu gak tahu jalan ceritanya kan.

Finally dari ngutik filter sampe selesai nyuci total waktunya 4 jam! bravo...
Baru tahu sekarang ternyata nggak cuma ikan aja yg bisa bikin dia keasyikan.

20 comments:

mata said...

saya juga kadang dimaki maki ama aurel gara gara sok ateng soal cucian gitu :(

DenaDena said...

nunut cuci klambiku pisan :D

gallus gallus domesticus said...

pembokat kostku mulih..klambiku ga ono sing nyuci..hiks..nitip yo?

Pinkina said...

nebeng budheeeee.......aku kan nek nyuci dg cara konvensional :D

Muhammad Mufti said...

Dari gambarnya juga kelihatan kalo warna putihnya beda.

wieda said...

klo aku sampai dikomplen ....aku selalu bilang...kerjain ndiri deh, enak aja udah tak cuciin masih komplen.....(sambil mendelik...padahal mataku sipitttt)

Budi Maryono said...

Itu peluang usaha lho Ken. "Pengin ngubah baju putih jadi krem, datang ke Kenny!"

venus said...

nitiiiiippp.....kekekeke...

mei said...

wahhh em, aku paling males kalau d suruh nyuci baju warna putih...susahe kui loo hiks...lek asisten berhalangan, yo bojoku seng cover

langit said...

makanya mbak istiqomah ma warna hitam aja :D

Anonymous said...

bisa tolong bikinin bajuku jadi warna ijo, gak ? hihihik

dian

evi said...

wakakakak....emang enak nyuci sendiri!

nitip dong baju nasywa yang penuh cipratan air jeruk ituh....

lierieh said...

haha... ken aku malah prnh rendem handuk warna biru motif polka dot trs kelupaan sehari, eh... wkt diliat polka dotnya ilang jd polos dng warna dekil hihi...

meda said...

wuih, baju putih gitu ga susah nyucinya mba? aku paling repot kalo nyuci baju putih. kelamaan belel, terlalu sebentar ga bersih .. hihi

Vina Revi said...

pengen tau fungsi laen dari mesin cuci, Ken? saat gak dipake buat nyuci baju, ternyata bisa juga dialih fungsikan menjadi sebuah kulkas! serius. klo gak percaya, klik aja tulisan biru itu. :)

NiLA Obsidian said...

bravo....sang istri berhasil mempengaruhi sang suami utk menekuni hobby baru...heuheuheu....

tapiiii alamat makin dicuekin neh...

hehe

danudoank said...

bwahahahaha... sekale2 si bpk emang kudu tau urusan kayak gitu jg cuma komplen mulu yak... nitip cuci sprei yak bu :d

endang said...

kok aku gak pernah kepikir soal filter yo...kalo baju kurang bersih ya mikirnya emang nyucinya aja yg kurang bersih.......

aku lagi sibuk nyiapno mantenan ponakan Ken, jadi hampir gak onlen...bentar lagi selesai kok..

ely meyer said...

bajunya rapi2 ya digantung begitu ^_^

muhammad said...

This is really Nice Blog, Best informations and best Articles and nice design !!!
Wait new posting from this blog

Find another Best links in our Websites :

If you want to buy Laptop/Notebook, we have complete Tips To Buy Laptop/Notebook, so read our tips, before you buy Laptop !

Best Tips To Buy Laptop


SUTAN PALALA
All Information About Laptop/Notebook
Find Best Seller laptop and Top 10 Laptop Now

Best Laptop

BLADO
Antivirus Group can Help you if you have problem with Viruses , Worms, trojans.

Download Free Antivirus Software

MAKE MONEY ONLINE
When you have no ideas more, to make an extra income, you can start with our internet make money / make money online, to earn money from internet and work at home.Here is many sites for tutorial and how to create website for make money online. Actualy many idea for make money on internet, Here we give you tips and tricks make money online.Find out how to build a successful home business using your computer working from home. Start making money and a regular income from internet and other online actions. It's easier than you think, and we can show you how. Find out more....

Easy Tutorial Make Money On Internet


PROMOTE YOUR SITE/SUBMIT YOUR SITE
With Website Promoter you can know how make rangk on internet search engine and tips to high rangking optimization

Website Promoter

Here you can direct download logo, baground & ringtones for mobile phone, handphone or handset/pda/smartphone. We have many Handphone Logos, Background & Ringtones.

Download Free Logo & Background for Handphone/Mobilephone

Very cool Blog, take care !!!

Download Free Mobilephone Logo, Mobilephone Background, Mobilephone Wallpapper, Mobilephone Ringtones: Polyphonic, Monophonic & Midi and much more, you can download free Mobilephone logo here !!!
You can easier download this mobilephone logo, mobilephone background, mobilephone wallpapper and mobilephone ringtones.
FREE DOWNLOAD MOBILEPHONE LOGO, MOBILEPHONE BACKGROUND, MOBILEPHONE WALLPAPPER & MUCH MORE

FREE DOWNLOAD RINGTONES MOBILEPHONE

FREE DOWNLOAD MOBILEPHONE RINGTONES POLYPHONIC

FREE DOWNLOAD MOBILEPHONE RINGTONES MONOPHONIC

FREE DOWNLOAD MOBILEPHONE RINGTONES MIDI

Antivirus Center : you can free Download Software Antivirus for remove all virus , remove trojans, delete worm , clean trojan horse, delete worm W/32. We have virus remover, trojan cleaner, worm washer eraser and much more.
Best Antivirus For Pc/ PDA/ Smartphone/ Laptop n

Notebook


Here you can learn how to build website with html template ,complete with tutorial how to make quickly

website for your company.
Free Template For Website

Builder


If you looking girls, womans, mans , boys on the world , you can find anda dating with them, our dating online website have many members , so find now your dating on dating online site. This dating online service is

best for find your dreams
Fun Dating Online

If you have still problem with virus rontokbro / brontok you can find here antivirus for remove all

virus brontok here. our antivirus new and updated
Antivirus Brontok/Rontokbro

YOU CAN FIND BEST SOFTWARE ANTIVIRUS 2007 HERE!AND YOU CAN DOWNLOAD BEST SOFTWARE ANTIVIRUS 2007 HERE! OUR ANTIVIRUS UPDATED AND WE CAN ONLINE SCAN YOUR FILES, FIND NOW!!!

BEST SOFTWARE ANTIVIRUS 2007

By : Blanjo Company
Partnert This Blog